Profil firmowy na LinkedIn – o czym pamiętać?

Nowy Marketing
Nowy Marketing

Data publikacji: 19.08.2020, Data aktualizacji: 08.09.2020

Średnia ocen 5/5 na podstawie 2 głosów

Profil firmowy na LinkedIn
O czym warto pamiętać, zakładając konto w tym serwisie, a także co może wpłynąć na efektywność profilu? Sprawdź!

LinkedIn jest obecnie jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych skierowanym do specjalistów. Wg danych serwis ten ma 675 mln zarejestrowanych użytkowników*, a także pomaga generować 3 razy więcej leadów niż Facebook czy Twitter**. W dodatku LinkedIn został uznany za najbardziej wiarygodną platformę społecznościową w 2019 roku***. Serwis ten obecnie stał się medium, na którym warto być i prowadzić profil.

O czym pamiętać, zakładając konto firmowe na LinkedInie?

Pełne uzupełnienie profilu

Podstawą wyróżniającego się profilu jest uzupełnienie go o wszelkie możliwe informacje. Zakładając konto firmowe na LinkedInie, tzw. LinkedIn Page, w pierwszej kolejności należy uzupełnić wszystkie informacje dotyczące firmy, w tym m.in. nazwę, rodzaj branży, slogan, adres strony www, dodać historię firmy i opis jej dokonań na rynku nieruchomości, czy też podać nazwę adresu URL, jaka ma widnieć w serwisie (ma ona wpływ na łatwość wyszukiwania firmy przez użytkowników w wyszukiwarce w portalu). Warto również uzupełnić konto o odpowiednio przygotowaną grafikę profilową (najczęściej logo firmy), a także zdjęcie w tle, które wyświetla się w nagłówku profilu. Może ono zawierać np. nazwę firmy, zdjęcie zespołu pracowników, czy też konkretnej inwestycji – można je zmieniać w zależności od potrzeby. Ważne, aby grafiki na profilu firmy były spójne z jej komunikacją wizualną. Warto mieć także na uwadze, że w ramach profilu można zamieszczać oferty pracy – LinkedIn bardzo dobrze się sprawdza w przypadku employer brandingu.

Reklama

Planując obecność na LinkedInie, warto wziąć pod uwagę rozbudowane opcje reklamowe, które ta platforma udostępnia. Skierowane są one zarówno do dużych biznesów, jak i średnich czy małych firm. W ich ramach można ustalić różne cele, np. wzrost świadomości marki, zainteresowania promowanymi treściami, czy też wzrost konwersji, a także skorzystać z różnych formatów, opcji rozliczenia i optymalizacji kampanii.

Statystyki

 Prowadząc profil na LinkedInie, warto na bieżąco śledzić jego statystyki, aby polepszać rezultaty działań w tej platformie. LinkedIn dostarcza m.in. dane dotyczące liczby i częstotliwości wyświetleń profilu, ilości odsłon poszczególnych treści czy też inspiracje na temat branży, stanowiska oraz lokalizacji danej osoby. Dzięki nim można dopracować profil i treści, aby jeszcze lepiej trafiały do odbiorców.

social media

Jak się wyróżnić?

Systematycznie publikuj treści

Aby profil na LinkedInie był skuteczny, musi być aktywny. Dlatego warto systematycznie publikować różnego rodzaju treści w jego ramach. W branży nieruchomości informacje te mogą dotyczyć działań podejmowanych przez firmę, nowych inwestycji, nieruchomości w ofercie firmy, wydarzeń, w których bierze ona udział lub które sponsoruje, inicjatyw podejmowanych przez pracowników czy też „życia firmy”. Dobrze sprawdzą się także treści edukacyjne, np. posty o trendach w branży nieruchomości, różnego rodzaju opinie, newsy, dane czy też posty z linkiem kierujące do treści na blogu firmowym, np. do artykułu, raportu, case study. Ważne jest, aby materiały były odpowiednio dopasowane do grupy docelowej firmy lub danej inwestycji. Należy pamiętać, że treści publikowane w ramach profilu firmowego są krótsze od tych, jakie można zamieszczać w ramach postów profilu prywatnego. Systematyczna publikacja treści może istotnie wpłynąć na zwiększenie się liczby pozyskanych potencjalnych klientów.

Dodatkowo publikowanie treści edukacyjnych dotyczących branży, np. poradnikowych, pozwala budować wśród odbiorców pozycję firmy jako eksperta. Im lepiej przekonasz odbiorców, że jesteś doświadczoną firmą na rynku nieruchomości, prawdziwym specjalistą w tej dziedzinie, tym większe prawdopodobieństwo, że zapoznają się oni z Twoją ofertą i rozważą skorzystanie z niej. Pamiętaj, aby w publikowanych treściach zamieszczać call to action, np. zachęcić odbiorców do wejścia na stronę z ofertami czy też skontaktowania się z firmą.

Treści multimedialne

Dobrym sposobem na wyróżnienie się i przyciągnięcie uwagi odbiorców jest publikowanie treści multimedialnych. Mogą one być w formie wysokiej jakości zdjęć, grafik czy infografik, filmów wideo, czy prezentacji. Wideo zamieszczane w ramach profilu mogą pochodzić np. z YouTube’a czy Vimeo, jednakże najlepszym wyjściem jest publikacja materiałów bezpośrednio na LinkedInie. Z kolei do prezentacji można wykorzystać materiały przygotowane przy pomocy SlideShare. Wszelkie treści audiowizualne zamieszczane w ramach profilu mogą istotnie wpłynąć na jego atrakcyjność w oczach odbiorców.

Hashtagi

Publikowane na LinkedInie treści warto opatrywać odpowiednimi hashtagami. W tym przypadku można albo skorzystać z rekomendacji serwisu, albo stworzyć hashtag samemu. Do jednego postu można dodać ich kilka. Pomagają one zwiększyć zasięg publikowanych postów – wielu użytkowników szuka treści, wyszukując je właśnie po konkretnych hashtagach.

Podziel się opiniami swoich klientów

Profile na LinkedInie zawierają sekcję z rekomendacjami. Dlatego warto skontaktować się w ramach platformy z byłymi i obecnymi zadowolonymi klientami i poprosić ich o wystawienie rekomendacji. Dzięki temu każdy odwiedzający profil firmy, będzie mógł od razu zapoznać się z testimonialami, co może wpłynąć na przekonanie go do skorzystania z oferty firmy.

Showcase pages

Oprócz głównego profilu firmowego, LinkedIn umożliwia stworzenie tzw. Showcase pages (stron marki), które są odrębnymi stronami, ale powiązanymi z kontem firmowym. Mogą one dotyczyć konkretnych marek czy produktów z portfolio firmy – tak samo komunikacja w ich ramach może być prowadzona do innej grupy odbiorców. W przypadku branży nieruchomości warto, aby strony te dotyczyły konkretnych inwestycji. Co istotne, takich stron można stworzyć nawet 10.

Obecność na grupach i interakcje z użytkownikami

Aby być w pełni aktywnym na LinkedInie, nie wystarczy jedynie zbudować profil i systematycznie publikować treści. Trzeba także wchodzić w interakcje z użytkownikami portalu. Dobrym sposobem jest odpowiadanie na pytania użytkowników pod postami firmy czy też pod postami osób i firm, które są w sieci kontaktów, a także udzielanie się na różnego rodzaju grupach tematycznych np. związanych z rynkiem nieruchomości. W tym przypadku należy sprawdzić, czy członkowie danej grupy odpowiadają targetowi firmy. Jeśli nie możesz znaleźć odpowiednich grup, warto pomyśleć nad założeniem i rozpromowaniem własnej. W ramach grup warto także udostępniać swoje treści lub do nich kierować, jednakże należy pamiętać, aby tematycznie były one spójne z tematyką grupy.

social media

Czego nie robić na LinkedInie?

  • Nie prowadź profilu firmowego jak swojego własnego zawodowego. Rozróżniaj profil prywatny i firmowy.
  • Nie obieraj zbyt wielu grup docelowych – wybierz odpowiednią, konkretną grupę i do niej skieruj komunikację.
  • Nie prowadź nieregularnej komunikacji – treści powinny być publikowane systematycznie.
  • Nie publikuj treści wyłącznie tekstowych – wykorzystuj formaty multimedialne, koniecznie wysokiej jakości.
  • Nie pomijaj swoich pracowników – zaangażuj ich w promocję treści.
  • Nie pomijaj żadnych danych w profilu – uzupełnij wszystkie informacje.
 
* www.socialmediatoday.com/news/linkedin-reaches-675-millionmembers-continues-to-see-record-levels-of-en/571435/
**blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/30030/LinkedIn-277-MoreEffective-for-Lead-Generation-Than-Facebook-Twitter-New-Data. aspx
***www.businessinsider.com/the-digital-trust-report-2019-enterpriseedge?IR=T
Nowy Marketing
Nowy Marketing

Największy w Polsce portal opisujący zagadnienia marketingowe i sprzedażowe, który co miesiąc odwiedza ponad 200 tys. użytkowników. Należący do Antygrupy, w której skład wchodzą również portale AntyWeb.pl, MamStartup.pl, Sznyt.pl.

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

KATEGORIE:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    Nagrody i wyróżnienia

    nagroda forbes 2022
    nagroda forbes 2021
    nagroda digital excellence awards 2022
    nagroda laur klienta 2023
    nagroda dobry pracodawca 2023
    nagroda gazele biznesu 2023
    Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

    Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

    Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek: