Jak organizować eventy w branży nieruchomości?

Anna Gumowska - Prime Time PR

Data publikacji: 26.03.2019, Data aktualizacji: 28.06.2022

Średnia ocen 4/5 na podstawie 11 głosów

Eventy w branży nieruchomości
Deweloperzy mieszkaniowi nie są kojarzeni z branżą eventową i nieczęsto biorą udział w wydarzeniach rozrywkowych. Warto jednak im się przyjrzeć.

Doświadczenie wystawcy w drodze do klienta

Wydarzenie, na którym najchętniej pojawiają się deweloperzy to targi mieszkaniowe, które są okazją do zaprezentowania oferty, a oryginalne stoisko i chwytliwe hasło pozwalają na wyróżnienie inwestycji pośród konkurencji.

- Targi mieszkaniowe są ściśle związane z promocją i zwiększeniem sprzedaży inwestycji, trudno bowiem o bardziej precyzyjne dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. To popularna praktyka w branży deweloperskiej, która jest działaniem jak najbardziej pożądanym, lecz jeśli chodzi o kwestie wizerunkowe - to zdecydowanie za mało. - mówi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Cykliczne imprezy typu targi przyciągają zwykle setki osób poszukujących mieszkania, dlatego ważne jest przygotowanie atrakcyjnego stoiska, doskonałych materiałów promocyjnych i oferty, która skłoni odwiedzających do kolejnego spotkania z deweloperem.

Trzeba jednak pamiętać, że inni wystawcy również będą walczyć o uwagę uczestników wydarzenia, dlatego może warto dotrzeć z przekazem tam, gdzie konkurencja jest mniejsza lub…. nie ma jej wcale?

Profesjonalne konferencje szansą na budowę wizerunku eksperta

Udział w wydarzeniach branżowych to okazja do poznania osób, które działają w tej samej branży lub są potencjalnymi klientami firmy. To możliwość wymiany doświadczeń, podzielenia się wiedzą, a także szansa na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych.

Jeszcze więcej możliwości daje nie tyle sam udział, co organizacja eventu. W oczach uczestników zyskujemy wizerunek specjalistów w branży, mamy więc okazję do zdobycia zaufania, jakże ważnego w kwestii zakupu nieruchomości. Mimo to, przedstawiciele branży deweloperskiej rzadko są gospodarzami konferencji tego typu. Dlaczego? Jak zauważa Anna Gumowska z agencji Prime Time PR, powodów  można szukać m.in. w braku wiedzy na temat tego, jak organizować takie wydarzenia:

- Trudno spotkać się z konferencjami poświęconymi nieruchomościom, za których organizacją stoi deweloper. Branża nie ma doświadczenia w organizacji eventów i mimo dużej wiedzy na temat rynku, przepisów prawnych czy budownictwa, nie ma wiedzy na temat tego, jak  ją wykorzystać w promocji marki - zauważa. Myślę, że deweloperzy nie podejmują działań tego typu również w obawie przed reakcją konkurentów - dodaje.

Event marketing - warto!

Sposobem na dotarcie do odbiorców, którzy niekoniecznie będą zainteresowani branżowymi spotkaniami, są wydarzenia lokalne. Mieszkańców danego miasta czy dzielnicy, w której ma powstać inwestycja, można “przekonać” do siebie poprzez organizację atrakcyjnych form rozrywki w najbliższej okolicy. Koncerty, dni dzielnicy, zbiórki charytatywne i wydarzenia, w których chętnie biorą udział przedstawiciele innych branż - IT, parenting, medycyna, nie są zamknięte dla sektora nieruchomości.

- Warto śledzić wydarzenia organizowane przez różne instytucje czy firmy, których odbiorcami są nasi potencjalni klienci. Można wówczas włączyć się w ich tworzenie lub sponsorowanie i w ten sposób nawiązać relacje z lokalną społecznością - twierdzi Anna Gumowska. Wszak bardzo często poszukujemy nowego lokalu w rejonie, gdzie obecnie mieszkamy czy pracujemy - dodaje.

Eventy tego typu to nie tylko forma ocieplenia wizerunku wśród obecnych i przyszłych mieszkańców osiedla, ale również doskonała okazja do poznania lokalnego samorządu, problemów i wyzwań rejonu, w którym działa inwestor. To z kolei krok w kierunku prowadzenia skutecznej komunikacji marketingowej.

Case study - Prime Time PR

CEL:

Deweloper realizujący kolejny etap swojej inwestycji w Krakowie, poprosił nas o nowe, oryginalne sposoby promocji. Zależało mu na precyzyjnym dotarciu do potencjalnych klientów oraz ociepleniu wizerunku wśród lokalnej społeczności.

POMYSŁ:

W ramach działań nawiązaliśmy współpracę z Radą Miasta, która co roku organizuje w tym rejonie Dni Dzielnicy. Ta weekendowa impreza przyciąga mieszkańców różnymi atrakcjami, wśród których zawsze są zawody sportowe, piknik i koncert znanego polskiego zespołu.

DZIAŁANIA:

Zaangażowaliśmy naszego klienta w rolę głównego partnera imprezy, zapewniając mu wyłączność tego statusu. To po naszej stronie leżał projekt materiałów promocyjnych (plakaty, ulotki i grafiki do internetu informujące o wydarzeniu), dlatego zadbaliśmy
o szczególną widoczność logotypu marki. Dodatkowo, zorganizowaliśmy nagrody dla zwycięzców zawodów, w których brali udział również pracownicy inwestora.

Podczas imprezy rozdano materiały promocyjne z logotypem inwestora:

  • ok. 1 000 balonów
  • 50 kg krówek z logotypem marki
  • 500 opasek odblaskowych
  • 500 napojów energetycznych

EFEKTY:

  • zwiększenie rozpoznawalności wśród mieszkańców dzielnicy
  • precyzyjne dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów
  • nawiązanie relacji z lokalnymi władzami i zyskanie ich sympatii podczas nieformalnej części wydarzenia
  • publikacje w mediach

Więcej informacji:

Aleksandra Maśnica

e-mail: aleksandra.masnica@primetimepr.pl

tel. 12 313 00 87

Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News

PODZIEL SIĘ:

KATEGORIE:

OCEŃ ARTYKUŁ:

Komentowanie dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.

    Artykuły powiązane

    Nagrody i wyróżnienia

    nagroda forbes 2022
    nagroda forbes 2021
    nagroda digital excellence awards 2022
    nagroda laur klienta 2023
    nagroda dobry pracodawca 2023
    nagroda gazele biznesu 2023
    Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana

    Nowa odsłona RynkuPierwotnego została stworzona w oparciu o najnowsze technologie zapewniające szybsze działanie serwisu i maksymalne bezpieczeństwo. Niestety, Twoja aktualna przeglądarka nie wspiera tych technologii.

    Sugerujemy pobranie najnowszej wersji jednej z poniższych wyszukiwarek: