Jak organizować eventy w branży nieruchomości?
Data publikacji: 26.03.2019, Data aktualizacji: 28.06.2022
Średnia ocen 4/5 na podstawie 11 głosów
Doświadczenie wystawcy w drodze do klienta
Wydarzenie, na którym najchętniej pojawiają się deweloperzy to targi mieszkaniowe, które są okazją do zaprezentowania oferty, a oryginalne stoisko i chwytliwe hasło pozwalają na wyróżnienie inwestycji pośród konkurencji.
- Targi mieszkaniowe są ściśle związane z promocją i zwiększeniem sprzedaży inwestycji, trudno bowiem o bardziej precyzyjne dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. To popularna praktyka w branży deweloperskiej, która jest działaniem jak najbardziej pożądanym, lecz jeśli chodzi o kwestie wizerunkowe - to zdecydowanie za mało. - mówi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.
Cykliczne imprezy typu targi przyciągają zwykle setki osób poszukujących mieszkania, dlatego ważne jest przygotowanie atrakcyjnego stoiska, doskonałych materiałów promocyjnych i oferty, która skłoni odwiedzających do kolejnego spotkania z deweloperem.
Trzeba jednak pamiętać, że inni wystawcy również będą walczyć o uwagę uczestników wydarzenia, dlatego może warto dotrzeć z przekazem tam, gdzie konkurencja jest mniejsza lub…. nie ma jej wcale?
Profesjonalne konferencje szansą na budowę wizerunku eksperta
Udział w wydarzeniach branżowych to okazja do poznania osób, które działają w tej samej branży lub są potencjalnymi klientami firmy. To możliwość wymiany doświadczeń, podzielenia się wiedzą, a także szansa na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych.
Jeszcze więcej możliwości daje nie tyle sam udział, co organizacja eventu. W oczach uczestników zyskujemy wizerunek specjalistów w branży, mamy więc okazję do zdobycia zaufania, jakże ważnego w kwestii zakupu nieruchomości. Mimo to, przedstawiciele branży deweloperskiej rzadko są gospodarzami konferencji tego typu. Dlaczego? Jak zauważa Anna Gumowska z agencji Prime Time PR, powodów można szukać m.in. w braku wiedzy na temat tego, jak organizować takie wydarzenia:
- Trudno spotkać się z konferencjami poświęconymi nieruchomościom, za których organizacją stoi deweloper. Branża nie ma doświadczenia w organizacji eventów i mimo dużej wiedzy na temat rynku, przepisów prawnych czy budownictwa, nie ma wiedzy na temat tego, jak ją wykorzystać w promocji marki - zauważa. Myślę, że deweloperzy nie podejmują działań tego typu również w obawie przed reakcją konkurentów - dodaje.
Event marketing - warto!
Sposobem na dotarcie do odbiorców, którzy niekoniecznie będą zainteresowani branżowymi spotkaniami, są wydarzenia lokalne. Mieszkańców danego miasta czy dzielnicy, w której ma powstać inwestycja, można “przekonać” do siebie poprzez organizację atrakcyjnych form rozrywki w najbliższej okolicy. Koncerty, dni dzielnicy, zbiórki charytatywne i wydarzenia, w których chętnie biorą udział przedstawiciele innych branż - IT, parenting, medycyna, nie są zamknięte dla sektora nieruchomości.
- Warto śledzić wydarzenia organizowane przez różne instytucje czy firmy, których odbiorcami są nasi potencjalni klienci. Można wówczas włączyć się w ich tworzenie lub sponsorowanie i w ten sposób nawiązać relacje z lokalną społecznością - twierdzi Anna Gumowska. Wszak bardzo często poszukujemy nowego lokalu w rejonie, gdzie obecnie mieszkamy czy pracujemy - dodaje.
Eventy tego typu to nie tylko forma ocieplenia wizerunku wśród obecnych i przyszłych mieszkańców osiedla, ale również doskonała okazja do poznania lokalnego samorządu, problemów i wyzwań rejonu, w którym działa inwestor. To z kolei krok w kierunku prowadzenia skutecznej komunikacji marketingowej.
Case study - Prime Time PR
CEL:
Deweloper realizujący kolejny etap swojej inwestycji w Krakowie, poprosił nas o nowe, oryginalne sposoby promocji. Zależało mu na precyzyjnym dotarciu do potencjalnych klientów oraz ociepleniu wizerunku wśród lokalnej społeczności.
POMYSŁ:
W ramach działań nawiązaliśmy współpracę z Radą Miasta, która co roku organizuje w tym rejonie Dni Dzielnicy. Ta weekendowa impreza przyciąga mieszkańców różnymi atrakcjami, wśród których zawsze są zawody sportowe, piknik i koncert znanego polskiego zespołu.
DZIAŁANIA:
Zaangażowaliśmy naszego klienta w rolę głównego partnera imprezy, zapewniając mu wyłączność tego statusu. To po naszej stronie leżał projekt materiałów promocyjnych (plakaty, ulotki i grafiki do internetu informujące o wydarzeniu), dlatego zadbaliśmy
o szczególną widoczność logotypu marki. Dodatkowo, zorganizowaliśmy nagrody dla zwycięzców zawodów, w których brali udział również pracownicy inwestora.
Podczas imprezy rozdano materiały promocyjne z logotypem inwestora:
- ok. 1 000 balonów
- 50 kg krówek z logotypem marki
- 500 opasek odblaskowych
- 500 napojów energetycznych
EFEKTY:
- zwiększenie rozpoznawalności wśród mieszkańców dzielnicy
- precyzyjne dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów
- nawiązanie relacji z lokalnymi władzami i zyskanie ich sympatii podczas nieformalnej części wydarzenia
- publikacje w mediach
Więcej informacji:
Aleksandra Maśnica
e-mail: aleksandra.masnica@primetimepr.pl
tel. 12 313 00 87
Subskrybuj rynekpierwotny.pl w Google News
PODZIEL SIĘ:
KATEGORIE: